אז מה זה SEO?

בעיקרון גוגל משתמשת בנוסחה מתמטית מורכבת בשם אלגוריתם אשר מקנה ציון לכל אתר אינטרנט כדי להבין איזה אתר צריך להופיע בדירוג הטוב ביותר כאשר אנשים מבצעים חיפוש (שאילתא) בנושא זה. תחשבו על האלגוריתם כמו אוסף של קופסאות ( בשפה המקצועית- פרמטרים של קידום). קופסא אחת נותנת לכם ציון על איכות האתר שלכם, אחרת נותנת לכם ציון על בסיס כמות האתרים שמקשרים אליכם ( לינקים) וקופסא נוספת נותנת לכם ציון איך אנשים "סומכים" עליכם. התפקיד שלכם בתור אנשי SEO הוא למלא קופסאות נוספות באלגוריתם יותר מאשר כל אתר אחר. הדבר הטוב הוא שיש מאות של קופסאות וזוהי הזדמנות שלכם למלא כמה שיותר כדי לזכות בדירוג הטוב ביותר.

אילו פרמטרים שווים יותר מאשר אחרים?

שלושת הפרמטרים העיקריים שעליכם להיות מודעים אליהם הם: איכות, אמון וסמכות.

איכות: בפרמטר זה גוגל מנסה למדוד ולהבין אילו אתרים מציעים משהו בעל ערך או ייחודי עבור הגולשים.לדוגמה: תוכן טוב – אם אתם מוכרים שמלות ואתם משתמש באותו התיאור עבור כל השמלות אתר, אזי אתם לא מציע שום דבר ייחודי למחפשים של גוגל.

אמון: גוגל אינה רוצה להציג כל אתר למחפשים שלה אלאהיא רוצה להציג את האתר הטוב ביותר למחפשים שלה, ולכן היא רוצה להציג אתרים שהם אמינים. כך למשל גוגל מענישה אתרים או חנויות או חברות כאשר יש להן ביקורות גרועות באופן עיקבי.  אז אם יש לכם ביקורות גרועות רבות, גוגל מבינים כי אסור להם להציג את האתר שלך בדירוג שלהם. כדי להוכיח לאלגוריתם של גוגל כי אתם אמינים גאדו לכך שכמה שיותר אתרים סמכותיים אחרים יקשרו אליכם.

סמכות: Google רוצה להציג אתרים פופולריים. אם הם יכולים להראות להם את התוכן והמידע הפופולאריים ביותר, זה האתר שהם רוצים להראות. כדי להשיג זאת עליכם לבנות רשת חברתית, לגרום לאנשים לקשר אליכם, לגרום לאנשים לשתף את הדפים שלכם, לגרום לאנשים להגיב, להשאיר המלצות, להציג תמונות של עצמם לובשים את המוצר או באמצעות את המוצר וליצור בסיס אוהד כך אתה מוכיחים לגוגל שהאתר שלכם אמין וסמכותי.

אז אם אתפ חושבים על זה, SEO הוא באמת רק תהליך של הוכחה למנועי חיפוש שאתם האתר הטוב ביותר, הסמכותי ביותר, המהימן ביותר והאתר הייחודי והמעניין ביותר שהם יכולים להציע לגולשים שלהם.